چگونه تریدر شویم ؟

پنج نکته کلیدی برای یک تریدر موفق

1402-10-10 19:04:12 - تارا

چگونه تریدر شویم ؟

چگونه تریدر شویم ؟کسب درآمد از ترید موضوعی است که در گوشه ذهن افراد زیادی وجود دارد. در شرایطی که صحبت از درآمد دلاری می‌شود و اوضاع اقتصادی هم مناسب نیست، تریدر شدن برایمان جدی‌تر می‌شود. در همین ابتدا بهتر است بدانید که ا *** ر تریدرها با ضرر از بازارهای مالی خارج می‌شوند؛ بنابراین در مسیر تریدر شدن، ره یک‌ساله را نمی‌توان در یک‌شب رفت. خلاصه کلام این است که تبدیل شدن به یک تریدر موفق، نیاز به کسب دانش و تجربه دارد. تلاش می‌کنم این مقاله پاسخ جامعی باشد به سوال چطور تریدر شویم؟ همینطور به این سوال دوم یعنی تریدر شدن چقدر زمان می‌برد، پاسخ خواهیم داد .

1. بودجه خود را مشخص کنید

بودجه معاملاتی شما همان میزان پولی است که می‌خواهید وارد معاملات کنید. این بودجه، سرمایه‌ای است که از آن برای ورود به معاملات و کسب در آمد بیشتر از آن استفاده خواهید کرد. برای اینکه تبدیل به یک تریدر موفق شوید باید بودجه خود را با دقت و وسواس زیادی مدیریت کنید. میزان سرمایه‌ای که می‌توانید روی آن ریسک کنید را مشخص کنید. این سرمایه باید مبلغی باشد که می‌توانید از دست بدهید. به خصوص اگر تازه وارد بازار شده‌اید همواره احتمال از دست دادن سرمایه وجود دارد. از طرفی باید بدانید اگر سرمایه شما از دست رفت چگونه می‌توانید آن را جبران کنید.

2. مدیریت ریسک و محافظت از سرمایه خود را بیاموزید

ایمن نگه داشتن سرمایه به ویژه در دنیای ارزهای دیجیتال مهم‌ترین کاری است که باید برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق انجام دهید. نگه داشتن همه چیز در یک مکان همیشه ایده بدی است. ممکن است کلیدهای خصوصی خود را گم کنید، تبادل شما با شکست مواجه شود، قوانین تغییر کنند یا حتی ممکن است هک شوید.

بهترین راه برای محافظت از سرمایه تجاری خود تنوع بخشیدن به روش‌های ذخیره سازی است. اطمینان حاصل کنید که صرافی مورد استفاده شما دارای اعتبار کافی و استانداردهای امنیتی عالی است. هر بخشی از سرمایه خود که از آن برای معاملات استفاده نمی‌کنید باید سریعاً نقد شود.


3. به ارز های دیجیتال به چشم سرگرمی نگاه نکنید !

اولین قانون تبدیل شدن به یک تریدر موفق این است که این بازار را جدی بگیرید. در هنگام معامله ارزهای دیجیتال شما در حال استفاده از پول واقعی هستید و افراد واقعی مانند شما در تلاش هستند تا در معاملات خود سود واقعی کسب کنند. بسیاری از این افراد تاجران حرفه‌ای هستند که از ابزارهای پیچیده استفاده می‌کنند و سال‌ها تجربه دارند. این امر تجارت ارزهای دیجیتال را به محیطی پرخطر و رقابتی تبدیل می‌کند. شما باید ارزهای دیجیتال را همچون یک کسب و کار واقعی در نظر بگیرید، نه یک سرگرمی!

گر آن را به اندازه کافی جدی نگیرید و مایل به سرمایه گذاری زمان و پول خود نباشید، تریدر موفقی نخواهید شد.


4. قدم‌های کوچک بردارید و با حجم پایین معامله کنید

حتی اگر پول کافی و تجربه کافی در بازار دارید، در اولین معاملات خود با یک استراتژی جدید، هیچگاه با حجم بالا ترید نکنید. استراتژی جدید خود را با حجم کمی از سرمایه خود امتحان کنید و در صورت اطمینان از موفقیت استراتژی، مقدار سرمایه بیشتری را برای معاملات خود اختصاص دهید.

به خاطر داشته باشید بازارها و فرصت‌های معاملاتی همیشه وجود دارند اما اگر سرمایه خود را از دست بدهید، ممکن است جمع‌آوری مجدد آن برای شما بسیار سخت و طاقت‌فرسا باشد. پس قدم‌های کوچک بردارید و با مقدار کمی از سرمایه خود شروع کنید، سپس حجم معاملات خود را بالاتر ببرید.


5. ثبت معاملات و بررسی نتایج

گام آخر به‌مرور زمان تریدر معمولی را به حرفه‌ای تبدیل می‌کند. باید دیتایی در اختیار داشته باشید تا بتوانید بررسی کنید که در شرایط مختلف چه تصمیم‌هایی گرفتید و چه نتایجی داشته است. باید استراتژی‌های مختلف را تست و نتایج آن‌ها را بسنجید تا روش موفقیت خود را پیدا کنید.

بهتر است یک دفتر ثبت معاملات داشته باشید و نتایج کار خود را ارزیابی کنید. هم‌چنین توصیه می‌کنم قبل از شروع ترید با سرمایه واقعی، ابتدا مهارت خود را در معاملات کاغذی (Paper Trading) بالا ببرید و استراتژی‌های خود را روی کاغذ تست کنید.


ادامه مطالب